neděle 29. srpna 2010

LONDÝN OD A PO ZET

Freddie a Napoleon ve staré dobré Anglii
text a fotky Péťa

Minulý týden jsem absolvoval pětidenní zájezd do metropole Velké Británie. Po devatenácti hodinách cesty autobusem (včetně devadesáti minutového přejezdu trajektem přes kanál La Manche) jsem vstoupil na anglickou půdu. A začala relativně rychlá třídenní návštěva Londýna.

Za pět minut dvanáct.
Těžko říci, co mě zaujalo nejvíce. Bylo toho opravdu hodně, tudíž vyberu jenom několik záležitostí:
1) rozkročení se na západní a východní polokouli v Greenwichské observatoři;
2) hodinová plavba po řece Temži s neutuchajícím cvakáním fotoaparátů;
3) Big Ben;

Setkání ikon šoubyznysu.
4) Trafalgarské náměstí s admirálem Nelsonem, který mi připomínal (vůbec nevím proč) Napoleona;
5) Windsor a jeho vtipnou výměnu stráží, která je ale myšlena naprosto vážně;
6) jízda klasickým londýnským autobusem, do kterého naše výprava vtrhla jako utržená ze řetězu;
7) úžasná panoramata z Londýnského oka;
8) Tower s korunovačními klenoty;
9) Tower Bridge s vysmátým Slovákem;
10) totálně komerční muzeum voskových figurín Madame Tussaud´s (které mě však totálně uchvátilo), kde se můžete vyfotit se svým oblíbencem z řad sportovců, politiků, herců, zpěváků,………………;
11) neschopnost se při přecházení ulice podívat nejdříve doprava;
12) neskutečné množství národností.

Jak jste asi z výše uvedeného pochopili, Londýn mě úplně nadchnul. Zařadil se tak do mého seznamu míst, která musím znovu vidět (jako např. Řím, Paříž, Čimelice, Pencovka). Proto můžu návštěvu tohoto kosmopolitního města všem vřele doporučit.

P.S. : A až mi zase někdo bude vyprávět, že se mu Londýn nelíbil, tak mu řeknu, že byl asi v nějakém jiném městě než já.