úterý 10. listopadu 2009

MADE IN NATURE



Zvířátka se nezastaví před ničím
text a foto Řízek

Nebýt nevšední reklamní kampaně nejmenované zoologické zahrady, jež se při vábení návštěvníků nezastaví doslova před ničím a neotřele využívá exkrementy, asi by mi to ušlo. Ale díky ní jsem dospěl k poznání, že některá hovínka nejsou úplně nefotogenická.

Ovšemže jde v prvé řadě o hovínka zvířecí; lákat snímky lidských výkalů k návštěvě třeba nějakého klubu nebo pánského striptýzu by bylo asi příliš zvrhlé i na celkově dost utržený ze řetězu počátek jednadvacátého století.

Při procházce šumavským hvozdem jsem do jednoho přírodního billboardu málem šlápl. Z radosti, že jen málem, umazal jsem tou šestimegovou barevnou sondou do číhosi zažívání Honzinovu půjčenou paměťovou kartu. Snad se na mě teď nezlobí, nerad bych měl v jeho seznamu těch, kteří ho rozzuřili, další čárku.

Na rozdíl od vzorového projektu se nedozvíte, s kterým tvorem tuhle výtvarnou pastvu pro oči spojit. Nestudoval jsem to, a tak nevím, měl-li jsem zprostředkovaně tu čest s bobrem, veverkou, mravenečníkem či zubrem. Nebo se zubrem, co snědl mravenečníka a dorazil se bobrem. Nebo by to mohlo být po tomhle srandovním pejskovi.

Ať už to tam nechal kdokoli, jako výmluvná vzpomínka na hezkou podzimkovou akci to však bezesporu funguje; především pak na hodnotné a duchaplné diskuze při kartách. Že nám to návštěvnost moc nezvedne, to si uvědomuji, ale občas je prostě potřeba udělat něco pro lidi.

Žádné komentáře:

Okomentovat