čtvrtek 17. března 2016

ZA PRKNEM

Na běžky se u nás doma vyráží zhruba tak často, jako se žehlí. Takže tak dvakrát do roka. Moje nádherná běžkařská výbava tak logicky po většinu času odpočívá ukrytá za žehlicím prknem. Když se ale prkno vyndá, lze vyrazil na výlet. Co třeba do Bedřichova?

Naposledy jsem tak dlouho taktizoval, až jsem do Jizerek vyrazil přesně v den, kdy na horách vytrvale pršelo, zatímco v Praze bylo krásně. Poučen jsem tentokrát studoval frontální systémy, facebook Jizerské magistrály a především norskou předpovědní službu. Tak mě nepřekvapilo, že v pondělí ráno v Bedřichově na stadionu ukazovala tabule pěkných 0 stupňů a obloha měla světle modrou metalízu.

Na parkovišti bylo méně než dvacet aut, vycházelo slunce, stráně už se zelenaly, ale tratě byly v dobrém stavu - a nadto na nich skoro nikdo nebyl.

Servisman maže fialovým voskem - jistě není náhoda, že manželka má přesně takové nehty. Ne jako servisman, ale jako vosk. Chce se po něm, aby co nejvíce klouzal. Klouže. Stromy mají bílý závoj, zmrzlý sníh se leskne a ve stopách jsou opravdu jen ti, kteří nejsou v práci, a těch je menšina. Jako třeba Němci, kteří si vykračují prostředkem Promenádní tak, jako by skutečně byli na promenádě v šusťákovkách.

Na Knajpě servírují chleba se sádlem a s pórem. Hoduji přímo na sněhu a čeká mě posledních dvacet kilometrů, převážně z kopce. Když přežiju i rychlý sjezd z Olivetské hory a skrz měknoucí sníh se přebrodím k autu, je čas vrátit se domů. Kupuju dva párky v rohlíku a proud hořčice mi nemilosrdně a nepozorovaně stéká na kalhoty. Takhle vzpomínka asi zůstane napořád - vyprat to nejde. Snad to půjde aspoň vyžehlit.

text a fotky Řízek

Žádné komentáře:

Okomentovat