čtvrtek 29. března 2012

LEPŠÍ KONCERT NOHAVICI NEŽLI HOVNO V NOHAVICI

Zapomínání má vedle řady nepříjemných důsledků taky jednu výhodu - můžete se opakovaně radovat ze stejných věcí. A tak jsem i já znovu zajásal, když mi zazvonil telefon a Petr se mě ptal, jestli počítám s tím Nohavicou, na kterém jsme se domluvili na Rádošově oslavě.

Po chvíli rozpomínání se mi přece jen v hlavě vybavily rozostřené obrysy partyrozhovoru. (Partyvěci jsou lacinější kopie obyčejných věcí, jako např. partystan, partypříbor, atd.) Takže my půjdem na Nohavicu a konečně uslyšíme vyhlášené táborové oplodňováky z těch nejpovolanějších strun!

Petr mě zavedl do hnojárenského kampusu a musím uznat, že tam mají budoucí kombajnisti moc pěkné zázemí. V koncertním sále se už všechny prominentní židle prohýbaly pod hýžděmi studentů a jiných dříve příchozích návštěvníků, proto jsme se s Petrem museli smířit s poněkud béčkovými místy. Ale i tak jsme měli slušný výhled.

Než jsme do sebe stihli vyklopit kelímek (partypůllitr) s pivem, nakráčel na pódium střapatý Nohavica a byl milý a vtipný. Během koncertu ho doprovázel polský harmonikář. Na jméno si nevzpomenu, zato jeho kumšt si budu pamatovat ještě dlouho. Náramně dobře mu to znělo, a i Nohavica se přiznal, že přestože musí hrát a zpívat, stíhá si do toho vychutnávat jeho vybroušenou hru.

Místo očekávané salvy sladkobolných písní nám pan Jarek hrál písně všech druhů a nálad. Nechyběly osvědčené písně jako Zatímco se koupeš, Darmoděj, Mikimauz nebo Fotbal a Ostravo, slyšeli jsme ale i písničky úplně nové. Zazněly také některé "virtuálky", což jsou menší "narychlo" složená dílka komentující aktuální dění, která Nohavica průběžně publikoval na svém webu.




Jarek Nohavica nepřekvapil, protože nic jiného než skvělý koncert jsem nečekal. Patří mu velký dík za to, že si udělal čas na pražské studenty, a ještě větší dík patří Petrovi za to, že mě vzal na koncert s sebou.

Takže díky kucí!

UPDATE: Našel jsem na takovej hrcprc sestřih na YouTube, je sice takovej hrcprc, ale něco z atmosféry koncertu se do něj chytilo. Odkaz je http://www.youtube.com/watch?v=mkTwe-bBOSk

Text, fotky a video Milan