středa 25. listopadu 2020

S HEDVIKOU

Vedle spí Hedvika a je to, jako když vezete v igelitové tašce v narvaném metru větší finanční hotovost a musíte neustále kontrolovat, jestli tam je. Co pár minut chodím ověřovat, jestli se mi to nezdá. Ale je tam a spí a je krásná a skutečná.

Přivezl jsem si holky z nemocnice a dětský pokoj ožil – balonky a obrázky na stěně už nevypadají infantilně a nepatřičně. Je v něm teplo, v rohu stojí komoda s neuvěřitelným množstvím nepochopitelně malých oblečků, které snad šijí miniaturní švadleny, přebalovací pult (z prvních hodin společného bydlení jsem pochopil, že to bude jeden z neuralgických bodů), vanička.

A v postýlce spí Hedvika, dneska je jí pět dní. V jejím kočárku spí nepochybně žárlící kocour Pepan. A vedle v pokoji spí její máma, unavená a zesláblá.

Před pěti dny mi Hedviku podali a já se poprvé dojal, její máma taky zrovna spala. (Když přišla částečně k sobě, prohodila lascivní poznámku k asi dvoumetrovému sanitáři, a tak jsem věděl, že bude brzy v pořádku).

Pak jsem se dojímal každý den, když v místnosti pro návštěvy zběsile mávala rukama, jako kdyby jimi malovala naše budoucí kruhy pod očima. A ve spaní se tvářila hrozně seriózně, jako by vedla nesmírně důležité jednání.

Zároveň jsem se o ně strašně bál a tak divně a tíživěji, jako jsem se o sebe nikdy nebál, a pokaždé jsem se z Motola trochu bezmocně vracel domů, kde byl dětský pokoj s balonky ještě jakoby vypnutý a spící.

Ale dočkal jsem se a teď jsou tady. Půjdu je radši všechny zkontrolovat.

text a foto Řízek

4 komentáře:

  1. Úplně jsem se dojala. Přeju vám všem šťastný společný život. A ten strach, ten už je asi na furt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo. Obě dvě tyhle emoce mě překvapily svou intenzitou. Ale bez nich to nejde.

      Vymazat
    2. Já jsem se zase dojal, když jsem zjistil, že Jahelka zhudebnil daňka a vzniká podle něj diplomka. To je asi srovnatelné s tvojí Hedvikou.

      Vymazat
    3. No skoro. Diplomka na vysoké myslivecké, na právech, nebo na žurnalistice? :-)

      Vymazat